10 Idees clau: Ensenyar la competència oral a classe.
Aprendre a a parlar en públic
Montserrat Vilà Santasusana, Josep M. Castellà
El llibre s'anomena: 10 idees clau:
Ensenyar la competència oral a classe. Aquest està escrit per Montserrat Vilà
Santasusana i Josep M. Castellà, pertany a l'editorial Graó i ens ensenya com
aprendre a parlar en públic.
Ens aquest últims anys ens hem donat
compte de la necessitat de saber parlar en públic en diferents situacions al
llarg de la vida. Tot i tenir tanta importància és un aspecte de la llengua que
sempre hem deixat en segon pla i mai s'ha estudiat correctament.
Degut a la necessitat d'atendre
aquesta competència de l'expressió oral ha sorgit aquest llibre que ens explica
com ensenyar aquesta competència oral a classe. Com aprendre a parlar en
públic, propostes de treballs, recursos didàctics, com ha d'actuar el docent
durant les exposicions, consells per millorar, recomanacions etc...
Per explicar-nos tot això, el llibre
esta dividit en un total de deu idees, aquestes parlen cada una sobre un
aspecte de la llengua oral. Les idees les trobem agrupades en tres apartats.
El primer apartat, << Per un ensenyament
sistemàtic i planificat de l'oralitat>> (idees clau 1 i 2). Aquest
apartat ens parla sobre l' importància de la competència oral i la poca
tradició que tenim d'ensenyar-la al llard de l'educació obligatòria.
El segon apartat, << La
competència oral: parlar és molt més que pronunciar paraules>> (idees
clau 3 a 6). Aquest apartat tracta sobre els elements que conformen l'oralitat
formal i quins aspectes cal treballar per ensenyar a parlar en públic.
El tercer apartat, << Com ensenyar la competència oral: orientacions didàctiques i activitats per a la classe>> ( idees clau 7 a 10). Tracta sobre com ensenyar la competència oral: orientacions
didàctiques i activitats per fer a classe.
Educació i comunicació audiovisual
Guillermo Orozco
En una de les últimes classes de COED en Gran Grup, la professora ens va posar un vídeo sobre Guillermo Orozco que tractava sobre l'apicació de mitjans audiovisuals a l'aula i la implicació que han de tenir l'escola i l familia, al final entre tots en vàrem treure les idees clau:
- No hem après a llegir audiovisualment.
- El que veiem a la pantalla no és una reproducció de la realitat.
- Quin paper ha de tenir la familia i l'escola en relació als mitjans audiovisuals.
- Els mestres hem d'estar al dia per entendre millor la realitat dels nens.
- Els mitjans de comunicació han de tenir una responsabilitat social.
- Els mitjans a l'aula no tenen una relfexió pedagògica, això és paper de mestre.
- Les noves generacions no venen amb el xip posat de les TIC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada