dimarts, 30 de desembre del 2014

COED

10 Idees clau: Ensenyar la competència oral a classe.


Aprendre a a parlar en públic



Montserrat Vilà Santasusana, Josep M. Castellà


El llibre s'anomena: 10 idees clau: Ensenyar la competència oral a classe. Aquest està escrit per Montserrat Vilà Santasusana i Josep M. Castellà, pertany a l'editorial Graó i ens ensenya com aprendre a parlar en públic.

Ens aquest últims anys ens hem donat compte de la necessitat de saber parlar en públic en diferents situacions al llarg de la vida. Tot i tenir tanta importància és un aspecte de la llengua que sempre hem deixat en segon pla i mai s'ha estudiat correctament.

Degut a la necessitat d'atendre aquesta competència de l'expressió oral ha sorgit aquest llibre que ens explica com ensenyar aquesta competència oral a classe. Com aprendre a parlar en públic, propostes de treballs, recursos didàctics, com ha d'actuar el docent durant les exposicions, consells per millorar, recomanacions etc...

Per explicar-nos tot això, el llibre esta dividit en un total de deu idees, aquestes parlen cada una sobre un aspecte de la llengua oral. Les idees les trobem agrupades en tres apartats.

 El primer apartat, << Per un ensenyament sistemàtic i planificat de l'oralitat>> (idees clau 1 i 2). Aquest apartat ens parla sobre l' importància de la competència oral i la poca tradició que tenim d'ensenyar-la al llard de l'educació obligatòria.

El segon apartat, << La competència oral: parlar és molt més que pronunciar paraules>> (idees clau 3 a 6). Aquest apartat tracta sobre els elements que conformen l'oralitat formal i quins aspectes cal treballar per ensenyar a parlar en públic.


El tercer apartat, << Com ensenyar la competència oral: orientacions didàctiques i activitats per a la classe>> ( idees clau 7 a 10).  Tracta sobre com ensenyar la competència oral: orientacions didàctiques i activitats per fer a classe.



Educació i comunicació audiovisual
Guillermo Orozco

En una de les últimes classes de COED en Gran Grup, la professora ens va posar un vídeo sobre Guillermo Orozco que tractava sobre l'apicació de mitjans audiovisuals a l'aula i la implicació que han de tenir l'escola i l familia, al final entre tots en vàrem treure les idees clau:
  • No hem après a llegir audiovisualment.
  • El que veiem a la pantalla no és una reproducció de la realitat.
  • Quin paper ha de tenir la familia i l'escola en relació als mitjans audiovisuals.
  • Els mestres hem d'estar al dia per entendre millor la realitat dels nens.
  • Els mitjans de comunicació han de tenir una responsabilitat social.
  • Els mitjans a l'aula no tenen una relfexió pedagògica, això és paper de mestre.
  • Les noves generacions no venen amb el xip posat de les TIC.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada