El primer treball que vam realizar va ser el d'Identitat i Territori. El treball era per parelles i s’havia de fer una exposició oral amb un suport visual (Prezi) que durés aproximadament uns 10 minuts. Les exposicions es van fer en dos dies separats ja que erem bastants grups.
El tema a exposar era lliure, però havia de tenir relació amb el terme “Identitat i Territori”.
Cada grup que sortia l'havíem d'avaluar tenint en compte tres apartats:
- Citar un aspecte a destacar de forma positiva.
- Fer un suggeriment de millar.
- Valorar la complementarietat d'expressió oral-suport TIC aconseguida.
Aquest treball crec que ens ha servit per millorar la comunicació i el treball en grup dels diversos membres que el formaven i començar a posar en pràctica les característiques per dur a terme una bona exposició.
El segon treball que vam realizar va ser el Booktrailer, que consistia en fer un petit trailer que durés pocs minuts sobre un llibre.
Una de les últimes tendències per promocionar un llibre és realitzar un vídeo curt, similar als tràilers cinematogràfics que promocionen pel·lícules o sèries de televisió. El booktrailer posa de manifest, a través de música, imatges fixes, seqüències gravades, efectes, etc., els aspectes més atractius del llibre per captar l'atenció dels lector. Un booktrailer suggereix els esdeveniments de la història, però sense revelar la trama.
La realització d’aquest treball constava de tres fases:
- Formació del grup, elecció del llibre i formulació de la proposta
- Elaboració del guió, enregistrament i muntatge
- Publicació a Youtube i difusió del vídeo elaborat
Nosaltres vam decidir fer el nostre treball sobre el llibre “Cosas no aburridas para ser la mar de feliz” de Mr. Wonderful.
El resultat final del nostre Booktrailer el vam decidir publicar a Youtube, i també el vam difondre al nostre Twitter.
Aquí us deixem el nostre booktrailer:
Conclusió:
Amb la realització d’aquest treball hem après a realizar una nova eina tecnológica que ens ha permès fer un tráiler sobre un llibre. També hem après ha sintetitzar la idea principal d’un llibre en dos minuts de vídeo.
Per acabar, l’últim treball que vam realizar va ser el del bon comunicador.
Aquest, consistia a fer un seguiment, per grups, d'una persona que creguéssim que era un bon comunicador. Amb el meu grup vam escollir en Andreu Buenafuente, ja que és un personatge molt popular i que agrada bastant pel fet que sempre ens aconsegueix treure un somriure de la cara.
En aquest treball, preteniem analitzar la seva personalitat com a comunicador indagant en diferents aspectes de la seva imatge pública com poden ser la seva participació a les xarxes socials com Facebook, Instagram, Twitter i Tumblr, alguns blogs d'interès creatiu per a ell, les seves publicacions com a escriptor a diaris i revistes del panorama estatal i, fins i tot, les seves aparicions teatrals i televisives. Amb tots aquests ítems intentarem construir i ordenar la seva essència com a comunicador en tots els àmbits (oral,escrit i digital) en els quals es manifesta.
Finalment vam arribar a la conclusió de que l'Andreu Buenafuentes és molt bon comunicador per les següents característiques que li fan ser-ho:
• Sap de què parla.
• Vocalitza.
• És simpàtic davant el públic però no perd la seva postura de serietat.
• Sap captar interès de l'espectador modulant la veu i això fa que l'espectador tingui un gran interès.
• És molt natural.
• Es planifica
• És molt directe.
• Domina l'idioma.
• Gesticula i és molt expressiu.
• És natural.
• Mostra seguretat
• No té una veu monótona
Conclusió:
Aquest treball ens ha servit per a posar en pràctica totes aquelles coses que hem estudiat en les dues àrees. En quant a COED, hem pogut analitzar les característiques de un bon comunicador amb relació amb el llibre de , i en quant a GITIC, hem vist com és un personatge constant que té actualitzades les xarxes socials (twitter, facebook, blocs) i realizar una presentación amb el Pearltrees.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada