• Llegir és el procés a través del qual es compren un text escrit.
• Escoltar és comprendre un missatge a partir d'enxegar un procés cognitiu de construcció del significat i d'interpretació d'un missatge o un discurs pronunciat oralment.
• Parlar és expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
• Escriure és el procés a través del qual es produeix un text escrit significatiu.
• Parlar és expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
• Escriure és el procés a través del qual es produeix un text escrit significatiu.
★Les qualitats o característiques del text, són les que té un escrit, un discurs quan actua eficaçment com un missatge real en una situació comunicativa. Quan no es compleixen aquestes característiques parlem d’un no-text. En trobem dos tipus: les prescriptives que serien la correcció i l’estil, i les descriptives que les explicaré a continuació.
• Adequació: grau d'adaptació d'un discurs o d'un text a la seva situació comunicativa tenint en compte l’interlocutor, el gènere i el propòsit. Tindré en compte la varietat dialectal i el registre.
• Coherència: és la propietat del text que selecciona la informació rellevant de la que no n’és important. A més a més, estableix una relació lògica entre les diferents parts del text.
• Cohesió: conjunt de relacions o vincles de significat, que s'estableixen entre diferents elements o parts del text, i que permeten al lector o al oient interpretar-lo amb eficàcia. Connectors.
Tornant a la meva infància, precisament en l'ambit escolar de primària, recordo que utilitzavem més haviat les característiques prescriptives que les descriptives. Considero que totes dues s'han d'aplicar i utilitzar per igual, ja que són molt importants per als nens. Com a futur mestre procuraré que els meus nens i nenes descobreixin les més possibles.
• Adequació: grau d'adaptació d'un discurs o d'un text a la seva situació comunicativa tenint en compte l’interlocutor, el gènere i el propòsit. Tindré en compte la varietat dialectal i el registre.
• Coherència: és la propietat del text que selecciona la informació rellevant de la que no n’és important. A més a més, estableix una relació lògica entre les diferents parts del text.
• Cohesió: conjunt de relacions o vincles de significat, que s'estableixen entre diferents elements o parts del text, i que permeten al lector o al oient interpretar-lo amb eficàcia. Connectors.
Tornant a la meva infància, precisament en l'ambit escolar de primària, recordo que utilitzavem més haviat les característiques prescriptives que les descriptives. Considero que totes dues s'han d'aplicar i utilitzar per igual, ja que són molt importants per als nens. Com a futur mestre procuraré que els meus nens i nenes descobreixin les més possibles.
Molt entenedor i molt pràctic com a guia per estudiar.
ResponElimina